۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۷:۲۸

آمار بیکاری در فرانسه در آستانه رکوردشکنی است

تعداد جویندگان کار در فرانسه در پایان ماه فوریه، به حدود 3 میلیون و دویست هزار نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "فرانس تی.وی. اینفو" بر اساس آمار منتشره توسط Pôle emploi که مسوول ثبت تقاضاهای کار در فرانسه، تعداد بیکاران به 3187700 نفر رسیده است.

رقم فوق 0.6 درصد بیشتر از ماه گذشته است که به معنای 18400 درخواست بیشتر کار در رده الف است. در مجموع، در سه رده موجود نیز، با افزایش 26500 نفری ، تعداد بیکاران 0.6 درصد بیشتر شده است.

این بیست و دومین ماه پیاپی است که فرانسه شاهد افزایش آمار فوق است. با وجودی که رکورد تاریخی 3205000 نفری برای رده الف در ژانویه 1997، هنوز تکرار نشده است، اما به نظر نمی رسد که روند صعودی کنونی متوقف شود.

میزان تقاضای کار در فرانسه از 1997

میزان تقاضای کار در فرانسه از 1997

دولت فرانسه با آگاهی از شرایط بغرنج اقتصاد و بازار کسب و کار، تمام تلاش خود را معطوف به این کرده است تا این "رکورد" را در کارنامه خود ثبت نکند. وزیر کار در این زمینه در مصاحبه با روزنامه "لا تریبون" در ژانویه خاطر نشان کرده بود که تعداد جمعیت فعال کنونی فرانسه از سال 1997 دائم در حال افزایش بوده است.

ژآن مارک آیرو، نخست وزیر فرانسه نیز روز دوشنبه در برابر نمایندگان مجلس درخواست یک "بسیج عمومی" برای حل معضل بیکاری کرده بود. وی از شرکت‎ها، تعاونی‎های محلی و موسسات دعوت کرده بود که با اتخاذ تصمیم‎های مناسب، روند کنونی را تغییر دهد. 

فرانسوآ اولاند، رئیس جمهور نیز روز پنج شنبه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه فرانس2، تلاش خواهد کرد مردم را متقاعد کند که طرح "اصلاحات بازار کار" که دولت وی قرار است روز 2 آوریل (13 فروردین) به مجلس بدهد، خواهد توانست که شیب بیکاری را تا قبل از پایان سال 2013 اصلاح کند.

کد خبر 2023056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha